לוגו חיים אביטל רואה חשבון

02-6251136

הנהלת חשבונות לעוסק פטור

פירוט מהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא עובד עצמאי שמחזור העסקאות השנתי שלו מגיע לסכום של כ- 99,000 ₪. מעבר לזה, עסקים שנחשבים כעוסק פטור לא מחויבים לגבות מע"מ (מס ערך מוסף) מלקוחותיהם, להעביר מע"מ לרשות המיסים או לדווח למע"מ באופן שוטף (הדיווח ייעשה אחת לשנה). יחד עם זה, למרות שעוסק פטור, משוחרר ממע"מ, הוא עדיין חייב לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי בהתאם לחוק. 

אילו מקצועות אינם יכולים להיות עוסק פטור?

ישנם עסקים שונים, שגם אם מחזור העסקאות שלהם אינו עולה על הסכום שצוין לעיל, הם לא יכולים להיחשב כעוסק פטור (לכן ירשמו כעוסק מורשה), למשל אדריכלים, טכנאי שיניים, יועצי מס, עורכי דין, וטרינרים ועוד.

הנחיות לניהול עוסק פטור?

1. על עוסק פטור לנהל ספר הזמנות  או תעודות משלוח 
2. על עוסק פטור לנהל פנקס חשבונות עסקה
3. על עוסק פטור לנהל תעודות החזר כספי ללקוחות
4. על עוסק פטור לנהל ספר קבלות. קבלה כוללת את שם המשלם, כתובתו, פרטי התקבול, כיצד הוא התקבל (מזומן, העברה, כרטיס אשראי, צ'ק), ספר קבלות צריך להיות ממוספר כאשר לכל קבלה יש מקור והעתק. עם התשלום מהלקוח יש לתת לו קבלה מידית. הקבלה משמשת גם כאישור על קבלת תקבול וגם על הכנסה ( מחליפה את חשבונית המס ).
5. על עוסק פטור לנהל תיק תיעוד חוץ ( כל החשבוניות מספקים וההוצאות השונות בצורה שתאפשר מעקב מסודר )
6. על עוסק פטור לא חלה החובה לנהל ספר תקבולים ותשלומים. מומלץ מאוד לנהל כי אין דרך אחרת להכין את הדוח השנתי ללא הרישום המתאים.
7. עוסק פטור הוא עסק זעיר מאוד, רשות המסים באה לקראתו בכך שהוא אינו מחויב בשירותי הנהלת חשבונות בצורה שוטפת לאורך השנה. כלומר, מעבר לאיסוף המסמכים לאורך השנה אין צורך לרשום אותם, מצד שני יש להגיש דוח למע"מ מדי שנה עד 31 בינואר בשנה העוקבת.

מהן היתרונות של עוסק פטור?

  • הנהלת החשבונות, יכולה להיעשות באופן עצמאי על ידי בעל העסק. דבר זה מתאפשר בשל מחזור העסקאות הנמוך יחסית בהשוואה לעסקים אחרים.
  • כדי לדרוש תשלום מלקוחותיו, העוסק הפטור צריך להנפיק חשבונית עסקה, ולאחר התשלום יעניק ללקוח קבלה (להבדיל מעסקים אחרים שמוציאים חשבונית מס).
  • הפתרון האידאלי עבורו הוא הנהלת חשבונות באינטרנט. הנהלת החשבונות שנעשית באמצעות תוכנה מקוונת, יכולה לסייע באופן משמעותי לבעל העסק משום שהנפקת קבלות וניהול החשבונות הופכים לפעולה פשוטה שניתן לעשות דרך כל מחשב. 
  • בעל העסק יכול לעקוב אחר התשלומים השונים, לנהל את לקוחותיו , לדעת איזו תשלומים טרם שולמו לו, לחשב את ההוצאות החודשיות ולנהל את העסק באופן המיטבי.
  • הנהלת חשבונות באינטרנט תסייע לכם לשמור על סדר בין הקבלות לבין חשבוניות העסקה. כחלק מהנחיות מס הכנסה, במידה והעוסק הפטור מתנהל באמצעות פנקס קבלות פיזי, הוא חייב להשתמש בשני פנקסים, האחד לחשבוניות עסקה ואילו האחר לקבלות. במקום לאסוף ניירת, לכתוב מחדש בכל פעם את שם העסק, פרטי העסקה וכו', תוכלו להתנהל באמצעות האינטרנט.
  • בכל פעם שתנפיקו חשבונית עסקה ללקוח קיים, נתוני הלקוח יישמרו ולא תצטרכו לכתוב אותם מחדש.
  • באמצעות הנהלת חשבונות באינטרנט, תוכלו לעקוב אחר ההוצאות העסק ולהעלות לתוכנה עותק דיגיטלי של הקבלות עבור ההוצאות שלכם ולעקוב אחר ההוצאות באופן שוטף ומסודר בכך להיפטר מלאסוף ניירת רבה והרמת של קלסרים שיעלו אבק. בסוף השנה תוכלו לדווח לרשויות ולהעביר להם את כל המסמכים הרלוונטיים מבלי להסתבך.
  • עריכה וביצוע הדיווחים התקופתיים לרשויות המס והמוסד לביטוח לאומי תוך עדכון הלקוח בסכומי התשלומים טרם ביצועם.
  • התוכנה ידידותית למשתמש וקלה להפעלה.
עוסק פטור
הנהלת חשבונות לעסק פטור​

קטגוריות